7 maj 2014

Fotergilla: ciekawy majowy krzew

Bardzo chciałam ja mieć. Podglądałam zdjęcia w katalogach i marzyłam, żeby ją mieć u siebie. oczywiście, kupiłam  maleństwo i czekałam kilka lat aż będzie kwitnącą krzewinką.
W tym roku naprawdę jest urocza i bardzo się cieszę z jej zakupu!
Fotergilla większa (Fothergilla major) jest szeroko rozgałęziającym się krzewem, dorastającym do ok 1,5 m szerokości i wysokości. Rożnie dość wolno, ale wcześnie zaczyna kwitnąć. Kwitnie wiosną, na szczycie gałązek tworzy kwiatostany bez płatków, przypominające trochę kwiaty wierzbowe, ale większe. Liście są jak widać skórzaste i grube, a jesienią będą czerwono-pomarańczowe!
Fotergilla jest jak widać atrakcyjna od wiosny do jesieni, w maju gdy kwitnie i w październiku gdy ma kolorowe liście. Aby było jej dobrze w naszym ogrodzie należy posadzić ją w miejscu umiarkowanym: umiarkowanie nasłonecznionym, umiarkowanie wilgotnym i umiarkowanie kwaśnym. Jak widać w moim, umiarkowanie zaplanowanym ogrodzie na umiarkowanym podłożu jest jej dobrze i w maju mogę się cieszyć takimi widokami:
Cudna jest, prawda?

5 komentarzy:

  1. Przyznam, że pierwszy raz mam przyjemność zapoznać się z tą roślinką:) Skojarzyła mi się właśnie z kwiatami wierzbowymi, a tutaj piszesz, że są od nich większe:) Bardzo inspirujący krzew:)
    Pozdrawiam radośnie:)
    PS Magdo, jeżeli możesz, zmień proszę ustawienia by nie trzeba było za każdym komentarzem wpisywać ciągu znaczków (weryfikacja obrazkowa). Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój krzaczek wcześnie zaczął kwitnąć i teraz już przekwita, chociaż nadal roztacza wspaniały zapach :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest pięknie delikatna, pozdrawiam
    j

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna roślinka i atrakcyjna cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam też mam ten krzaczek.Bardzo uroczy i pięknie wybarwiają się liście jesienią.Szkoda że tak wolno rośnie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...