29 mar 2015

Magnolia o poranku

W sobotnie poranki zaczynam wcześnie zajęcia. Jest to dobry moment by przed wykładem i poranną kawą zobaczyć czy magnolie przed budynkiem dawnego BUW już otwierają pączki. W 2012 roku kwitły w połowie kwietnia (tutaj), a w ubiegłym roku w końcu marca (tutaj).
W poprzednich latach fotografowałam je dopiero w pełni rozkwitu, ale teraz zwróciłam uwagę na niesamowity urok puchatych pączków, które powoli pękają uwalniając lekko różowe płatki.
Wśród szarawych gałązek, w szarawy sobotni poranek, różowe płatki są jeszcze bardziej wyraźne. To magnolia gwiaździsta (Magnolia stellata) o pokroju krzewiastym. Kwitnie bardzo wcześnie, niekiedy właśnie od końca marca. Jest polecana do mniejszych ogrodów, pozostanie gęstym krzewem o  wysokości do 3 metrów i podobnej szerokości. W młodości jest wrażliwa na silne mrozy, wiosenne przymrozki nieraz uszkadzają też kwiaty. Ale ze względu na pokrój i obfite kwitnienie warto ją posadzić.
Niesamowita jest liczba pączków na tym krzewie. Za kilka dni, gdy obsypie się kwiatami będzie zjawiskowy!
Delikatne, aksamitne płatki już powoli wyglądają ze swoich futrzastych osłonek...
A jak Wasze magnolie?

11 komentarzy:

  1. Witaj :) Moja na razie w grubych pączkach - ale pogoda nie sprzyja bo ostatnio chłodno a w nocy temperatura spada do ok 2 - 3 stopni. Pozdrawiam !
    ps magnolia na zdjęciach piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciach bardzo wczesna odmiana, moje ogrodowe też jeszcze uśpione...

      Usuń
  2. Piękna magnolia!!:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas chłodno -moje magnolie dopiero pęcznieją....nie ma jeszcze śladów takich kwiatków...w tym roku jedną gałązkę wsadziłam do wazonu-ciekaw jestem czy sie rozkwitnie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo podobają mi się gałęzie magnolii w wazonie. Ja mam za mało pączków, żeby zerwać. Może za kilkanaście lat jak dochowam się tak gęstych krzewów jak na zdjęciu...

      Usuń
  4. Moja magnolia jeszcze nie istnieje. Czeka na czas, aż przygotuję jej odpowiednie i godne otoczenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem jaką odmianę wybierzesz, jest tyle możliwości!

      Usuń
  5. Moje dopiero zaczynają wypuszczać! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja magnolia zaczęła właśnie rozkwitać, piękny widok :)

    OdpowiedzUsuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...