14 wrz 2013

Kolorowe główki kapusty

Kolejny pomysł na jesienną dekorację to ozdobna kapusta (Brassica oleracea).

 
Kiedy zobaczyłam je na giełdzie kwiatowej nie mogłam się oprzeć. Główki ozdobnej kapusty są doskonałą dekoracją do pojemników, skrzynek i doniczek na balkonie lub tarasie. Pomimo nadchodzących jesiennych chłodów, powinny przetrwać na zewnątrz nawet do mocniejszych mrozów, czyli aż do Bożego Narodzenia. 
Wśród różnych odmian kapusty ozdobnej dominują takie, u których szarozielone kapuściane liście stopniowo przebarwiają się na beżowo lub buraczkowo. Wiele odmian ma też pofalowane brzegi liści, podobnie jak liście jarmużu.  
Kupione kapustki w doniczkach produkcyjnych (małe, średnie lub całkiem dorodne) można przesadzić do przeciętnego podłoża ogrodniczego w pojemniku lub w gruncie. Często wykorzystuje się je też do dekoracji na cmentarzach. Małe główki można traktować jako oryginalny dodatek do bukietów i aranżacji florystycznych.
Co prawda kupione sadzonki nie były drogie, ale z radością przeczytałam, że wiele firm oferuje nasiona ozdobnej kapusty i uzyskanie własnych sadzonek nie jest zbyt skomplikowane. Dopisałam więc nasiona kapusty do planów wiosennych wysiewów.
A w moich dekoracjach przed wejściem kapuściane kolory ładnie skomponowały się z wrzosami i chryzantemami.
 

7 komentarzy:

  1. Ja ostatnio też widziałam w sklepie takie ozdobne kapustki i strasznie mi się spodobały. Musze wrócić i kupić sobie jedną taka ślicznotkę:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie to wygląda, ale czy jesienne przymrozki nie szkodzą ,pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  3. Też kiedyś myślałem o wysianiu takich kapustek, ale jak zwykle mi umknęło :P , może na wiosnę, jeśli nie zapomnę kupię nasiona i posadzę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam:)
    Ślicznie wygląda, w przyszłym roku chyba też się skuszę...:)Piękne zdjęcia.Pozdrawiam cieplutko i oczywiście zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam te kapusty ozdobne, ale niestety w moim ogrodzie padają ofiarami ślimaków.

    OdpowiedzUsuń
  6. O już są w sprzedaży! Lubię je za kolor, oryginalny kształt i że rozweselają jesienne dni. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też bardzo lubię ozdobną kapustę. Świetnie się komponuje z wrzosami. W ubiegłym roku zrobiłam z niej kilka fajnych kompozycji i na taras i na groby moich bliskich: http://www.domoweklimaty.blogspot.com/2012/11/dla-tych-ktorych-juz-nie-ma-i-dla-tych.html

    OdpowiedzUsuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...