28 sie 2011

Begonie bulwiaste



Od lat wczesną wiosną kupuję bulwy begonii bulwiastych. Ponieważ jestem niecierpliwa zazwyczaj robię to zbyt wcześnie. Wyciągam więc zapasowe miednice, wypełniam odkwaszonym torfem i trocinami, układam bulwki i zaczynam delikatnie podlewać. Jeśli wszystko uda się skoordynować i koty nie zniszczą roślinek w piwnicy to w początku maja mam już wyrośnięte silne roślinki, które w doniczkach będą mieszkały w ogrodzie.

Begonie bulwiaste są polecane do miejsc cienistych, jednak w całkowitym cieniu słabo kwitną. Najbujniejsze kwiaty tworzą w miejscu półcienistym w dość wilgotnej glebie.

U mnie w tym roku zdobią duże donice na schodach.



Oczywiście poza begoniami rośnie tam mnóstwo innych roślin, bo umiar nie jest moją mocną stroną. Aby zapewnic im wilgoć postawiłam donice w zasięgu podlewacza trawnika, a potem przyszło deszczowe lato... Wystarczyło czasem dodać im trochę nawozu do kwitnących i już...
W zeszłym roku jeszcze było miejsce, żebym mogła wieczorami przysiąść na schodkach z Dużym Psem i Małym Kotem, w tym roku mieszczą się tylko duże begonie.

Polecam, polecam begonie, zobaczcie jakie strojne kwiaty!

4 komentarze:

  1. Ślicznie z pewnością zdobią wejście do domu.Mnie nie musisz ich polecać, bo te strojne kwiaty mam w ogródku. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne, muszę do nich wrócić w przyszłym roku :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne są Twoje begonie. Też mamy, ale czerwone. U nas kwiatami zajmuje się moja żona. Ja tylko troszkę pomagam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Begonie dzisiejsze są piękne, różnorodne i niezwykle dekoracyjne, udają mi się nawet na jednym z moich balkonów, ale na mniej nasłonecznionym. Myślę, że zmieniłam o nich myślenie jak o chryzantemach.
    Dawniej begonie określane jako pojedyncze lub dubeltowe sadziłam na grobach, choć brzmi to smutno, były dekoracyjne i trwałe.

    OdpowiedzUsuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...