3 lip 2009

Patriotyczna róża Papageno

Ostatnia zima nie była łaskawa dla moich róż, kilka ulubionych zmarzło, ustępując miejsca nowym nabytkom. Jedną z odmian róż wielkokwiatowych, którą z trudem zdobyłam jest odmiana Papageno.
Każdy kwiat ma unikalną mieszankę purpurowych i białych płatków z wieloma paseczkami. Zestawienie kolorystyczne jest dokładnie takie jak na polskiej fladze.
Twórcą tej niezwykłej róży jest Samuel McGredy (1981). Papageno należy do róż o średniej sile wzrostu, osiągających zazwyczaj 50-70cm, tworzących liczne kwiaty o delikatnym zapachu i 17-25 płatkach. Róża ta powtarza kwitnienie przez całe lato. Warto pamiętać, że odmiana ta jest dość wrażliwa na wiosenne przymrozki, nie należy spieszyć się z odkrywaniem pędów.

O kolejnych moich różach wkrótce...

3 komentarze:

  1. Magdo, bardzo ciekawy jest twój blog i masz cudowną pasję. Twój ogród z tymi wszystkimi oryginalnymi odmianami musi być cudowny. Ta róża zachwyciła mnie w szczególności, nie miałam pojęcia o jej istnieniu. Jest naprawdę niezwykła i przepięknie Ci zakwitła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko, polecam te odmianę, może znajdziesz ją i dla siebie?

    OdpowiedzUsuń
  3. cudna ale niech mi ktoś powie jak ją ciąć wiosną mam taką dostałam ją w zeszłym roku jest posadzona na pniu
    kwitła pięknie ale jak ją teraz ciąć nikt nie pisze czy ten gatunek kwitnie na pędach nowych czy starych ratujcie Mariola

    OdpowiedzUsuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...