12 sie 2009

Tułacz kameleon

W sierpniu na rabatach kwiatowych szaleją kolory, ale wśród rododendronów nastała zieleń. Aby przełamać monotonię ciemnozielonej półcienistej rabaty dosadziłam tułacza inaczej Houtunię sercowatą odmiana kameleon (Houttuynia cordata 'Chameleon'). To cudna wielokolorowa bylina, której liście mają krwiście amarantową obwódkę rozlewającą się miejscami do środka liścia i zielono-żółte wnętrze (do tego dochodzą jeszcze śnieżnobiałe delikatne kwiaty).
Houtunia świetnie rośnie w miejscach pólcienistych i cienistych, dość wilgotnych , a nawet w strefie błotnej nad brzegiem zbiorników wodnych. Rozpełza się subtelnie od miejsca posadzenia, tułając po rabacie i wznosi do góry swoje wielokolorowe listki. Szczęśliwie nie jest ekspansywna, nie zarasta innych roślin na śmierć.
W Polsce listki zamierają na zimę, by wiosną pojawić się i rozpocząć wędrówkę po rabacie. Rozmnażanie, oczywiście przez podział łodyżek, które tworzą korzenie przybyszowe i już!
A tak wygląda na rabacie ( z tyłu kiścień, z przodu funkia):
Dodaj szczyptę koloru do swojego ogrodu, przygarnij kameleona!

8 komentarzy:

  1. Magdo,
    Twój blog jest dla mnie bardzo inspirujący! Kameleona oczywiscie przygarnę:) Wcześniej nie słyszałam jakoś o tej roślince, a przecież na moje zacienione rabaty byłaby pewnie idealna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam
    Pani Magdo,gdzie można kupić to cudeńko.
    Pozdrawiam
    Irena

    OdpowiedzUsuń
  3. Droga Pani Ireno,
    Można kupić na allegro, albo można się do mnie uśmiechnąć ;)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam
    Uśmiecham się :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Ireno, ale adres poproszę na maila ;)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga pani Magdo,nie bardzo wiem gdzie mogę znaleść pani adres email.W internecie poruszam się trochę niepewnie.Proszę podpowiedzieć.Bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, dla ułatwienia podaję tu:
    barwyogrodu@barwyogrodu.pl
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  8. houtunie kupilam kiedys bo tak bardzo zauroczyly mnie jej liscie i zapach ktory przypominal mi zapach tataraku,ale niestety nie wiedzialam ze to bardzo agresywna roslina raz posadzona wyrasta wszedzie gdzie sie da

    OdpowiedzUsuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...