9 paź 2016

Złota jarzębina...

W naszym ogrodzie mamy kilka drzewek jarzębinowych. Dziś najładniej prezentowała się nietypowa, żółtoowocowa odmiana Autumn Spire (Flanrock).
owoce jarzębiny
Jarzębina Autumn Spire
 
Ta odmiana jarzębiny została nagrodzona w 2008 roku, złotym medalem na wystawie Zieleń to Życie. Faktycznie, jest odmianą bardzo ciekawą. Widzimy już, że jej owoce są bardziej żółte niż pomarańczowe, zebrane w dość liczne baldaszki, wzniesione do góry na gałązkach.
 
owoce jarzębiny
Liczne owoce pomiędzy liśćmi
W naszym ogrodzie, to trzecia, a może nawet czwarta jesień tej odmiany. Bardzo lubię obfitość jej owoców. Zobaczcie, jak wiele żółtych kuleczek jest na drzewie! Za kilka tygodni, staną się bardziej pomarańczowo-jarzębinowe, potem przemarzną im ogonki i będą smutno zwieszone do dołu. A za kilka kolejnych tygodni, znikną w ptasich brzuszkach...
 
jarzębina
Trzy kolory: żółty, zielony i deszczowy
Jarzębina Autumn Spire doskonale sprawdzi się w małych ogrodach. Jej docelowa wysokość to 2-3 metry, a pokrój jest gęsty, wąski, prawie kolumnowy. Co ważne, zaczyna owocować jako młode, niskie drzewko, więc wygląda jak łysy badyl z czymś ładnym wysoko na górze. Jest bardzo zwarta. W porównaniu do innych odmian jarzębiny, liście są ładne, żywozielone i nie chorują.
 
To wartościowa i wytrzymała odmiana jarzębiny. Będzie ozdobą ogrodu do późnej jesieni, a i w domu można wykorzystać jej kuleczki...
jarzębina owoce
Równie piękna w ogrodzie jak i w domu
 
 

6 komentarzy:

  1. Śliczna, podoba mi się, choć i zwykłe jarzębiny należą do moich ulubieńców

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moich też :) mam trzy i ta rośnie najlepiej. Pozostałe już są brzydkie, straciły liście i straszą :) A to jest taka optymistyczna!

      Usuń
  2. Uwielbiam te drzewa, choć ich nie mam! Ale posadziła te drzewa sąsiadka, i każdej jesieni pozwala mi zrywać część tej pięknej jarzębiny. Robię z niej różne dekoracje, które mają zastosowanie w domu i ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, może trochę szkoda zrywać, ale warto robić z nich różne dekoracje. W kolejnym poście pokażę jeden pomysł, który wymaga wiele, wiele jarzębinek!

      Usuń
  3. Wspomniałaś o chorobach innych odmian. Ja posadziłam te 'zwykłe' i niestety bardzo chorują. Liście brązowe, suche, ale drzewka żyją. Czy możesz napisać co tu można zdziałać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też jest tak jak u Ciebie. Ja robię opryski przeciw grzybom, ale średnio pomagają. To jednak zależy od wrażliwości danej odmiany.

      Usuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...