17 paź 2010

Zaskakujący perukowiec

Perukowiec podolski (Cotinus coggygria) odmiana Golden Spirit (Ancot) od wiosny do jesieni rozświetla ogród limonkowo-zielonymi listkami. Teraz zaskakuje: stopniowo listki robią się żółte, brzoskwiniowe, morelowe, różowe, czerwone... Coś fantastycznego!
Moje perukowce rosną w dwóch różnych miejscach i przybrały różne odcienie, jak widać jeden bardziej brzoskwiniowe, drugi ma liście o kolorze między różowym a czerwonym.
W słońcu migocą ciemne ogonki liściowe i bardzo jasne unerwienie liści.
Ta odmiana perukowca, ma wymagania podobne do starszej odmiany o purpurowych liściach. Dobrze rośnie w miejscach słonecznych, zacisznych, na glebach dość żyznych. Wiosną późno zaczyna wegetacje, czym martwi mnie każdej wiosny, ale jak już ruszy, to przyrasta kilkadziesiąt cm. Moje złote duszki są jeszcze młode, nie mają peruczek, ale swoimi jesiennymi kolorami podbiły moje serce.
Zakątek w którym rosną ma teraz ogniste barwy, poza perukowcem przebarwiła się magnolia, borówki, kaliny i modrzew.
Szkoda, że to już ostatnie tak kolorowe dni jesieni...

2 komentarze:

  1. Perukowiec to krzew który jest bardzo atrakcyjny. Cieszę że można go coraz częściej spotkać. Wygląda pięknie o każdej porze roku ale chyba najlepiej prezentuje się teraz na jesień, no a jego peruczki są super hehehe :-)
    Do usłyszenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy ten perukowiec, wszyscy namawiaja mnie na jego zakup, wciaz mam watpliwosci, powoli jednak kruszeje, widze, ze jesienia przybiera piekne barwy!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Nie wyrażam zgody na ukryte reklamy w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...